Obchodní podmínky

Bus with Us s.r.o., IČO: 217 21 645 se sídlem Radhošťská 1623/18, Žižkov, 130 00 Praha 3
(dále jen „Bus with Us s.r.o.“ či „poskytovatel“)

Článek I.
Použití podmínek, obecná ustanovení

1.1.  Tyto obchodní podmínky se vztahují na poskytování služby Bus with Us, kterou provozuje Bus with Us s.r.o. Podrobná specifikace služby Bus with Us je uvedena v čl. I odst. 1.3. těchto OP. Obchodní podmínky zveřejňuje Bus with Us s.r.o. za účelem umožnění seznámení se s nimi ze strany klientů Bus with Us s.r.o. (dále také „cestující“ nebo „klient“).

1.2.  V souladu s § 1751 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „OZ“) tyto OP upravují vzájemná práva a povinnosti Bus with Us s.r.o. jakožto poskytovatele cestujících jakožto smluvních stran smlouvy o zprostředkování ve smyslu § 2445 a násl. OZ, kterou spolu tito uzavřeli, a která na tyto OPodkazuje (dále jen „smlouva o zajištění přepravy“).

1.3.  Vkontextu smlouvy o zajištění přepravy spočívají služby poskytovatele zejména v zajištění obousměrné (tj. také zpáteční) přepravy klientů na různé druhy zejm. kulturních událostí (koncerty, festivaly, sportovní utkání atp.). Poskytovatel dopravu na výše uvedené události zajišťuje prostřednictvím externích společností – soukromých dopravců, které si za účelem zajištění přepravy pro cestující smluvně obstarává.

1.4.  V případě, že poskytovatel za účelem poskytnutí služby klientovi vstoupí do právních vztahů se třetími osobami, použijí se pro vztah založený smlouvou o zajištění přepravy i smluvní ujednání a obchodní podmínky těchto třetích osob, zejména příslušných Poskytovatelem smluvně obstaraných dopravců.

1.5.  Ustanovení odchylná od těchto OP je možné sjednat ve smlouvě o zajištění přepravy. Odchylná ujednání ve smlouvě o zajištění přepravy mají přednost před ustanoveními OP.

1.6.  V souladu s § 1840 OZ se neuplatní ani zvláštní ustanovení o závazcích ze smluv uzavíraných distančním způsobem, dle kterých má spotřebitel m. j. právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů.

1.7.  Tyto OP Bus with Us s.r.o. vyhlašuje ke dni 16. 6. 2024 OP nabývají účinnosti téhož dne.

Článek II.
Vznik a plnění smlouvy o zajištění přepravy

2.1.  Uzavřením smlouvy o zajištění přepravy vzniká mezi poskytovatelem a klientem právní vztah, jehož obsahem je závazek klienta zaplatit smluvenou cenu za zajištění přepravy (též „poplatek za službu Bus with Us“) a závazek poskytovatele zajistit zejména prostřednictvím třetích osob (dopravců) přepravuklienta z místa nástupu do místa určení a poté zpět (jak jsou tyto body určeny ve smlouvě o zajištění přepravy, případně také na potvrzení, které klientovi poskytovatel vystavil).

2.2.  Smlouva o zajištění přepravy je uzavřena, jestliže cestující projeví vůli přijmout nabídku poskytovatele a uhradí v nabídce stanovený poplatek za službu Bus with Us, načež poskytovatel cestujícímu vystaví Potvrzení o zajištění přepravy (též „Potvrzení“).

2.3.  Nástup do vozidla a následné uhrazení poplatku za službu Bus with Us je cestujícímu bez dokladu umožněn pouze v případě, že poskytovatel v daném případě disponuje volnou kapacitou vozidla, které pro zajištění přepravy zajistil u externího dopravce. I vtakovém případě je však umožnění nástupucestujícímu bez dokladu právem poskytovatele, nikoliv jeho povinností. Vpřípadě, že klient nastoupí do vozidla a neuhradí poplatek za službu Bus with Us, je poskytoval oprávněn od smlouvy kdykoliv odstoupit a klienta z vozidla vykázat (vyzvat k bezprostřednímu opuštění vozidla).

2.4.  Klient se uzavřením smlouvy o zajištění přepravy zavazuje k dodržování povinností a podmínek vyplývajících ze smlouvy o zajištění přepravy, z těchto OP a z obchodních podmínek dopravce, s kterými poskytovatel klienta seznámil či mu umožnil se s nimi seznámit.

2.5.  Poskytovatel neodpovídá klientovi za prodlení způsobené dopravcem, ani za nevčasné nedostavení se na událost uvedenou ve smlouvě o zajištění přepravy z důvodu zhoršené dopravní situace.

2.6.  Poskytovatel nesjednává pro klienty cestovní pojištění a v případě, že se místo události specifikované ve smlouvě o zajištění přepravy nachází v zahraničí, je klient povinen si sjednat sám a na vlastní náklady odpovídající cestovní pojištění.

Článek III.
Jízdní doklad, jeho náležitosti a užití

3.1.  Za jízdní doklad je považováno Potvrzení spolu s platným úředním dokladem totožnosti opatřeným fotografií korespondujícím s údaji na přepravním dokladu.

3.2.  Náležitostmi jízdního dokladu jsou:

  1. označení externího dopravce;
  2. jméno a příjmení cestujícího;
  3. výše uhrazeného poplatku;
  4. datum a čas uzavření smlouvy o zajištění smlouvy;
  5. nástupní a výstupní zastávky;
  6. kód.

3.3.  Pokud je úhrada služby Bus with Us provedena na palubě vozidla, pak je za potvrzení úhrady považován ručně vyplněný nebo vytištěný doklad o zaplacení.

3.4.Při úhradě služby Bus with Us na palubě vozidla je poskytovatel oprávněn požadovat platbu výhradně v hotovosti a současně odmítnout bankovku ve vyšší hodnotě než 500 Kč.

3.5.  Neplatný doklad je poskytovatel (také prostřednictvím pověřené osoby, např. řidiče vozidla) oprávněn cestujícímu bez jakékoliv náhrady odebrat.

3.6.  Jízdní doklad je neplatný, jestliže:

  1. nejde o originál
  2. údaje neodpovídají skutečnosti nebo byly neoprávněně pozměněny;
  3. je v něm škrtáno, přepisováno mazáno atp;
  4. nejsou v něm uvedeny všechny náležitosti, případně jsou tyto nečitelné;
  5. je poškozený tak, že není možno ověřit náležitosti či pravost;
  6. je použit jinou, neoprávněnou, osobou;
  7. cestující současně s ním na vyžádání nepředloží platný úřední doklad
  8. totožnosti korespondující s údaji na přepravním dokladu;
  9. cestující nedodržel podmínky pro jeho užití stanovené smlouvou o
  10. přepravě či těmito OP.

3.7.  Vzhledem k charakteru služby Bus with US poskytované Bus with Us s.r.o. je nutno nárok na přepravu v souladu s jízdním dokladem využít výlučně na konkrétní přepravu uvedenou na potvrzení nebo ve smlouvě. Jízdní doklady a nároky na přepravu jsou tak nepřenosné a nelze je využít k jiné události.

3.8.  Cestující jsou oprávněni převést svůj jízdní doklad na jinou osobu. Tento převod jsou povinni poskytovateli oznámit.

Článek IV.
Práva a povinnosti cestujících

4.1.  Uzavřením smlouvy o zajištění přepravy se cestující zavazuje dodržovat smlouvu o zajištění přepravy, tyto OP a obchodní podmínky externího dopravce. Uzavřením smlouvy o zajištění přepravy také cestující souhlasí se zpracováním osobních údajů (srov. zásady ochrany osobních údajů dostupné z www.buswithus.cz/zasady-ochrany-osobnich-udaju.

4.2.  Cestující jsou povinni dbát o vlastní bezpečnost a zdržet se všeho, co by mohlo ohrozit jejich bezpečnost, bezpečnost přepravy či dalších cestujících, pořádek a klid ve vozidle.

4.3.  Dále jsou cestující povinni zdržet se zejména:

  1. rušivého působení na řidiče vozidla, jiné zaměstnance či další cestující;
  2. vstupování do prostor vozidla určených výhradně pro řidiče a další personál;
  3. manipulování se vstupními dveřmi vozidla, zejména za jízdy;
  4. vystupování či nastupování dovozidla za jízdy;
  5. pohybování se po vozidle za jízdy či obecně cestovat ve stoje, kleče či leže;
  6. vyhazování předmětů z vozidla, nezabránění vyčnívání předmětů;
  7. vyklánění se z vozidla;
  8. bezdůvodného užití bezpečnostních zařízení vozidla;
  9. bránění výstupu či nástupu do vozidla dalším cestujícím;
  10. kouření ve vozidle (platí také pro elektronické cigarety);
  11. hlučného chování, užívání hlasité audiovizuální techniky;
  12. znečišťování či poškozování prostor vozidla;
  13. vstupování do vozidla s potravinami či nápoji, které by mohly prostory
  14. vozidla znečistit, zejména s kelímky s otevřením hrdlem atd;
  15. konzumace omamných látek.

4.4.  Také jsou cestující povinni:

  1. dbát pokynů poskytovatele, řidiče či jiných pověřených osob a na jejich vyzvání se prokázat Potvrzením a platným úředním dokladem totožnosti;
  2. nastupovat do vozidla s platným příslušným jízdním dokladem, případně si jej zakoupit ihned po vstupu do vozidla, pokud to provozovatel a kapacita vozu umožňuje;
  3. být za jízdy připoutáni bezpečnostním pásem;
  4. nastupovat do vozidlav ýhradně předními dveřmi;
  5. v případě neplánované zastávky vystoupit či nastoupit pouze v případě výslovného svolení poskytovatele, řidiče, či jiné oprávněné osoby.

4.5.  V případě, kdy cestující v rozporu s výše uvedeným znečistí, poškodí nebo jinak znehodnotí vozidlo či jeho prostory, je povinen uhradit náklady spojené s odstraněním způsobených následků (tzn. způsobenou škodu).

4.6.  Dále je cestující povinen uhradit smluvní pokutu nevylučující nárok poskytovatele na náhradu škody:

  1. ve výši 5000 Kč vpřípadě znečištění, poškození nebo jiného znehodnocení vozidla;
  2. ve výši 3000 Kč v případě porušení zákazu kouření a požívání vlastního alkoholu ve vozidle;
  3. ve výši 1 000 Kč za každou započatou minutu zpoždění, kterou cestující svou nedbalostí, či dokonce úmyslně, způsobí;
  4. ve výši 1000 Kč vpřípadě jakéhokoliv další porušení povinností stanovených výše v bodě 4.3., 4.4.či 6.11. těchto OP.

4.7.  Pokud cestující bez zavinění poskytovatele zmešká odjezd spoje uvedeného na přepravním dokladu, nemá právo na vrácení jízdného.

Článek V.
Práva a povinnosti poskytovatele

5.1.  Uzavřením smlouvy o zajištění přepravy se poskytovatel zavazuje přepravit cestujícího z předem stanoveného místa nástupu do místa určení a nazpět, jak jsou tato místa uvedeny ve smlouvě o zajištění přepravy.

5.2.  V případě, že poskytovatel během přepravy nabízí cestujícím další nadstandartní služby (občerstvení, Wi-Fi atp.) jsou tyto služby zcela v dispozici poskytovatele a cestujícím tak uzavřením smlouvy o zajištění přepravy na tyto služby nevzniká žádný nárok. Tyto další služby mohou být zpoplatněny a Poskytovatel je povinen cestujícího na tuto skutečnost upozornit, např. ústně před poskytnutím služby (např. občerstvení).

5.3.  Poskytovatel neodpovídá za škodu způsobenou cestujícím jinými cestujícími.

5.4.  Poskytovatel si vyhrazuje právo na změny času a místa odjezdu. Poskytovatel se zavazuje cestující o takových změnách informovat bez zbytečného odkladu.

5.5.  Poskytovatel má také v případě nutnosti právo nepřijmout anebo vyloučit z přepravy cestujícího. Zejména je poskytovatel oprávněn nepřijmout či vyloučit z přepravy takového cestujícího, který:

  1. se na výzvu poskytovatele, řidiče či jiné oprávněné osoby neprokáže platným jízdním dokladem spolu s platným úředním dokladem totožnosti;
  2. v případě cest do cizích zemí, ve kterých je stanovena povinnost prokázat se dokladem totožnosti umožňující cestování do cizí země (občanský průkaz nebo cestovní pas), není cestující schopen prokázat se takovým dokladem;
  3. do vozidla nastoupí bez jízdního dokladu a nesplní povinnostpoplatek za službu Bus with Us uhradit neprodleně po nástupu do vozidla;
  4. ve vozidle užívá návykové látky;
  5. je zjevně pod vlivem alkoholu nebo jiných omamných látek;
  6. je oděn v mimořádné znečištěném oděvu či obuvi;
  7. ohrožuje nebo může ohrozit bezpečnost a plynulost dopravy nebo veřejný pořádek nebo vzbuzuje u ostatních cestujících pohoršení;
  8. se navzdory upozornění ze strany poskytovatele, řidiče, jiných oprávněných osob, ale také dalších cestujících, nadále chová rušivě či obtěžujícím způsobem;
  9. jinak nedodržuje tyto OP, smlouvu či pokyny poskytovatele, řidiče nebo jiných pověřených osob.

5.6.  Poskytovatel je také, i bez souhlasu cestujícího, oprávněn k vyloučení cestujícího, jehož zdravotní stav si žádá ošetření lékaře, případně pokud jeho zdravotní stav ohrožuje zdraví dalších osob ve vozidle.

5.7.  Cestující, který byl v souladu s výše uvedeným vyloučen z přepravy (či nebyl přepraven), nemá nárok na vrácení uhrazeného poplatku za službu Bus with Us.

5.8.  V případě, že cestující, kterého poskytovatel do přepravy nepřijmul anebo z ní vyloučil opět nastoupí do vozidla, hledí se na něj jako na cestujícího bez platného Potvrzení, a to bez ohledu na potenciálně držené Potvrzení, neboť toto odkazuje na smlouvu, která byla ukončena okamžikem vyloučení cestujícího z přepravy.

5.9.  Vyloučený cestující je odpovědný za újmu vyloučením způsobenou (zejm. majetkovou a finanční, např. nutnost neočekávaného zastavení, zpoždění atp., ale také případnou újmu nemateriální). Krom náhrady způsobené újmy je vyloučený cestující povinen uhradit také smluvní pokutu ve výši 3 000 Kč, která však nevylučuje nárok poskytovatele na náhradu újmy.

5.10.  Vyloučení z přepravy se poskytovatel vždy zavazuje učinit tak, aby byla co nejméně ohrožena bezpečnost cestujícího.

5.11.  Poskytovatel není odpovědný za újmu způsobenou cestujícímu dopravcem (např. dopravní nehoda).

Článek VI.
Přeprava předmětů a zvířat

6.1.  Cestující má na základě jízdního dokladu a smlouvy o zajištění přepravy nárok na přepravu jednoho cestovního a jednoho příručního zavazadla.

6.2.  Příruční zavazadla zahrnutá v ceně jízdenky mohou dosahovat velikosti maximálně 42 x 30 x 18 cm a maximální hmotnosti 7 kg.

6.3.  Cestující má povinnost ukládat příruční zavazadlo v prostoru pro cestující způsobem, který zajistí, že nebude ohrožena bezpečnost a řádná obsluha vozidla a že nebudou obtěžováni ostatní cestující. Primárně jsou cestující povinni příruční zavazadla ukládat do prostoru nad sedadly a pod nimi. Příruční zavazadla tak po dobu přepravy zůstávají pod dohledem cestujících.

6.4.  Cestovní zavazadla zahrnutá v ceně jízdenek jsou omezena na maximální velikosti 80 x 50 x 30 cm a maximální hmotnost 20 kg. Cestovní zavazadla jsou cestující povinni ukládat do zavazadlového prostoru.

6.5.  Cestující mají zároveň povinnost přepravovat veškeré cenné předměty a elektroniku v příručním zavazadle.

6.6.  Nepatrné odchylky rozměrů zavazadel jsou přípustné, pokud celkový obvod zavazadla tvořený výškou, šířkou a délkou nepřesahuje součet uvedených rozměrů o více než 5 cm, stanovenou hmotnost není možno překročit.

6.7.  Jakákoliv další dodatečná zavazadla jsou zakázána.

6.8.  V případě zjištěné manipulace se zavazadly je cestující povinen takovou skutečnost neprodleně oznámit řidiči vozidla. Před výstupem jsou cestující povinni svá zavazadla zkontrolovat a případnou škodu neprodleně nahlásit řidiči. Za později nahlášenou škodu poskytovatel neodpovídá.

6.9.  Z přepravy jsou vyloučena všechna zvířata vyjma vodících či asistenčních psů, na které se, za předpokladu doložení relevantního dokladu, ustanovení tohoto článku nepoužijí, jejich přeprava tedy není zpoplatněna.

6.10.  Z přepravy jsou dále vyloučeny (a cestující tak jsou povinni zdržet se přepravy) také např.:

  1. předměty, jejichž přepravování či přechovávání je zakázáno tuzemskou legislativou;
  2. nebezpečné předměty, které mohou způsobit výbuch, požár, poškození vozidla, otravu, onemocnění či jiné komplikace;
  3. jakékoliv typy zbraní, zejména, avšak ne výlučně, veškeré zbraně střelné, stejně jako nože (bez relevance délky jejich čepele) apod.;
  4. předměty, které by svými vlastnostmi (zápach atp.) mohly být jiným cestujícím na obtíž;
  5. předměty které by mohly poškodit či pošpinit vozidlo, zejména pokud jsou nedokonale zabalené.

Článek VII.
Přeprava dětí, nezletilých a handicapovaných

7.1.  Vzhledem k charakteru poskytované služby lze děti do 15 let přepravovat pouze s doprovodem zákonného zástupce dítěte či s ním písemně pověřenou osobou, mladistvé do 18 let pak pouze s písemným povolením zákonného zástupce osvědčujícím, že je mladistvý schopen absolvovat přepravu bez dozoru a bez doprovodu rodiče.

7.2.  Poskytovatel v žádném rozsahu nepřebírá odpovědnost za přepravované děti ani za mladistvé, tedy ani povinnost dohledu nad takovou nezletilou osobu.

7.3.  Děti ani mladiství nemají nárok na snížení poplatku za službu Bus with Us.

7.4.  Poskytovatel v souladu s unijní legislativou umožňuje přepravu také handicapovaným osobám. Z důvodu zajištění pohodlné přepravy jsou však tyto osoby provozovatele o svém handicapu alespoň 14 dní před přepravou informovat.

7.5.  Průvodce handicapované osoby je za předpokladu doložení nutnosti neustálého doprovodu přepravován zdarma. Doložením se rozumí předložení odpovídajícího dokumentu při nástupu, ve kterém je nutnost neustálého doprovodu uvedena.

Článek VIII.
Odjezd, zpoždění, vrácení poplatku za službu Bus With Us a reklamace

8.1.  Informace o místu a čase odjezdu jsou uvedeny na přepravním dokladu, mimo to pak také na webových stránkách poskytovatele (www.buswithus.cz).

8.2.  Cestující jsou povinni se na místo odjezdu dostavit alespoň 20 minut před časem odjezdu. Uvedené platí v případě odjezdu do místa určení i v případě odjezdu zpět. Čas odjezdu není časem nástupu. Obdobně bude postupováno v případě plánovaných i neplánovaných zastávek v průběhu přepravy – řidič

vozidla cestujícím oznámí, v jaké době před odjezdem jsou povinni se dostavit k místu nástupu (k vozidlu).

8.3.  Poskytovatel cestujícím neodpovídá za zmeškání času odjezdu, cestujícímu tak v takovém případě nevzniká nárok na vrácení přepravního poplatku.

8.4.  V případě zrušení nebo zpoždění přepravy se poskytovatel zavazuje takovou skutečnost spolu s případným nově plánovaným časem odjezdu cestujícím oznámit nejpozději 30 minut po původně plánovaném čase odjezdu a následně cestující o dalším vývoji bez zbytečného odkladu průběžně informovat.

8.5.  Poskytovatel má právo od smlouvy o zajištění přepravy odstoupit, v případě, že nedojde k naplnění alespoň 50 % vozidla sjednaného pro přepravu na událost vyplývající ze smlouvy o zajištění přepravy, a to nejpozději do 3 týdnů přede dnem konání přepravy na událost vyplývající ze smlouvy o zajištění přepravy.

8.6.  Pokud dojde ke zrušení přepravy, vzniká cestujícím nárok na vrácení 100 % uhrazeného poplatku stejně jako nárok na proplacení alternativní dopravy do místa určení v přiměřené výši, nevzniká však nárok na náhradu další případné újmy.

8.7.  Poskytovatel nijak negarantuje včasný příjezd do místa určení a neodpovídá tedy za případně způsobenou újmu. V případě (ne)zaviněného zpoždění většího než 180 minut se však poskytovatel zavazuje kompenzovat 50 % zaplaceného přepravního poplatku.

8.8.  Vpřípadě, že se vozidlo během jízdy stane nefunkčním, zavazuje se poskytovatel neprodleně obstarat náhradní vozidlo za účelem dokončení přepravy. Poskytovatel však neodpovídá za újmu takto cestujícím vzniklou.

8.9.  Cestující je i po uhrazení přepravního poplatku oprávněn svou přepravu zrušit (stornovat):

  1. V případě, že tak cestující učiní více než měsíc před časem odjezdu, vzniká mu nárok na vrácení 100 % uhrazeného poplatku za službu Bus with Us;
  2. V případě, že tak cestující učiní více než dva týdny před časem odjezdu, vzniká mu nárok na vrácení 50 % uhrazeného poplatku za službu Bus with Us;
  3. V případě, že tak cestující učiní méně než dva týdny před časem odjezdu, nárok na vrácení uhrazeného poplatku za službu Bus with Us mu nevzniká.

8.10.  Dále, reklamace z cestujících lze (v českém, slovenském či anglickém jazyce) podávat:

  1. na e-mailovou adresu: info@buswithus.cz;
  2. telefonicky na tel. čísle: +420732909508;

8.11.  Reklamace jsou přijímány na základě identifikace Potvrzení a jsou evidovány v rámci interního systému.

8.12. Řešení reklamace je cestujícímu doručeno do 30 dnů od podání reklamace, poskytovatel se však zavazuje reklamaci vyřídit co nejdříve.

8.13. V případě nespokojenosti s výsledkem reklamace se cestující mohou obrátit na Českou obchodní inspekci se sídlem Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2, web:

https://www.coi.cz/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu-adr/ jakožto na nezávislý orgán.

Článek IX.
Odpovědnost

9.1.  V případě lehké či běžné nedbalosti je možné odpovědnost poskytovatele dovozovat pouze při porušení základních smluvní závazků, i tak je však vyloučena odpovědnost za nepřímé škody. V případě úmyslné a hrubé nedbalosti stejně jako v případě ztráty života nebo ublížení na zdraví platí že i nadále poskytovatel odpovědný neomezeně.

9.2.  Vpřípadě dopravní nehody odpovídá za újmu na zdraví a na věcech poskytovatelem smluvně zajištěný dopravce, přičemž z tohoto důvodu jsou cestující povinni se seznámit s dopravcem a jeho obchodním podmínkami v souladu s čl. II odst. 2.4. těchto OP.

9.3.  Výše odškodnění v případě úmrtí se vypočítá v souladu s platnými vnitrostátními právními předpisy.

9.4.  V případě poškození zavazadel zapříčiněného nehodou vozidla nebo v případě jejich následné ztráty je výše požadované náhrady škody na osobu a zavazadlo omezena na 5000 Kč.

9.5.  Odpovědnost poskytovatele je vyloučena v případech ztráty zavazadel, která není spojena s nehodou autobusu, stejně jako v případě záměny nebo krádeže zavazadel, s výjimkou případů úmyslu a hrubé nedbalosti poskytovatele.

9.6.  Omezení a vyloučení odpovědnosti se nevztahuje na zákonnou objektivní odpovědnost, nebo pokud se objektivní odpovědnost v jednotlivých případech předpokládá.

Článek X.
Závěrečná ustanovení

10.2.  V případě, že by jednotlivá ustanovení těchto OP měla být zcela nebo zčásti neplatná, neovlivňuje to platnost přepravní smlouvy jako celku.

10.3.  V případě, že dojde mezi poskytovatelem a cestujícím (spotřebitelem) ke vzniku spotřebitelského sporu ze smlouvy o přepravě, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2, web: https://www.coi.cz/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu-adr/.

10.4. Právní vztahy mezi poskytovatelem a cestujícím se řídí právním řádem České republiky. Pro případné soudní spory jsou příslušné české soudy.

Dne 17.6.2024

Alžběta Navrátilová

Bus with Us s.r.o.